diumenge, 21 de novembre del 2010

CONCLUSIONS A LA PAC 1

L’objectiu d’aquesta PAC era doble, doncs d’una banda he estat la síntesis de les activitats realitzades i, al llarg de l’exposició feta, he intentat concretar com cadascuna d’elles ha contrubuït una nova reorganització dels coneixements previs, un canvi conceptual i a un canvi del model mental inicial.

Això ha estat així perquè les activitats, tan individuals com col·lectives, han potenciat un aprenentatge significatiu, han potenciat una construcció activa, intencional i col·laborativa de coneixement tenint en compte quin era el nostre punt de partida (coneixemens previs) per a, gradualment, anar introduint continguts i maneres de treballar-los que així ho han propiciat.

Aquestes consideracions es concreten en tres de les activitats realitzades:

- Amb el blog, he creat un espai d’aprenentatge i participació dinàmic en el qual vaig reflectint les valoracions dels meus aprenentatges. A la vegada el seu ús potencia la participació activa del companys en aquest procés d’avaluació i de compartir els resultats d’aquest aprenetatge, i fins i tot de construir-los de manera col·laborativa..

- Amb el debat he posat en “tela de judici” les meves hipòtesis i plantejaments inicials; mitjançant l’anàlisi profund dels materials, la revisió i reflexió sobre les pròpies creences, el “diàleg” i les aportacions dels companys, he anat construit un nou model mental més ric i profund, establint noves relacions i connexions.

- Aquest nou model conceptual, que incorpora un coneixement més ric, ampli i profund sobre els conceptes treballats (C-T-S- E i el paper de la TE), s’ha posat de manifets en el mapa conceptual final; s’hi ha evidenciat una ampliació de la informació, un nombre major de conceptes relacionats, un major nombre i qualitat de les interconnexions entre els conceptes i la jerarquia o centralitat de cadascun d’aquests en relació al mapa incial

Penso que és important destacar com l’ús de les TIC (mapa conceptual, blog, espai virtual del debat) han col·laborat i mediat en aquest procés d’aprenentatge i canvi conceptual. El seu ús m’ha permès:

- potenciar el desenvolupament de noves competències i habilitats cognitives.
- funcionar autònomament i respectant el meu propi ritme d’aprenentatge.
- ser protagonista activa del meu procés de construccio de coneixement,
- aprendre de i amb la interacció, diàleg i aportacions del s companys,
- utilitzar les TIC com a element motivador i funcional;
seguir les indicacions i orientacions dels consultors en la realització dels treballs, tot desenvolupant la creativitat en la seva realització.

Amb tot, he de dir que el meu vagatge amb les TIC és mínim; consegüentment, tant en la realització del bloc com el treball amb l’eina c-map, m’ha suposat una gran inversió de temps. I dic inversió doncs els temps emprat ha estat útil per assolir, mitjançant l’us de les TIC realitzar, un veritable aprenentatge significatiu, amb una participació  activa orientada a la construcció de saber, o sigui, “saber” utilitzar ambdues eines: he tingut iniciativa, motivació, autonomia, doncs he hagut d’aprendre per mi mateixa a saber-ne fer un ús (cerca d’infromació per internet, consulta a companys, assaig-error...) i he compatit i construït juntament amb els companys de l’aula.

Per tant, i ja per acabar, amb tot el treball efectuat en aquesta PAC, penso que estic assolint progressivament les fites exposades en la conclusió de la Pac 1.1 “(...) aprendre, a més a més de familiriaritzar-me amb l’ús de les TIC, a reflexionar i a fer-me nous plantejaments, la qual cosa m’encanta, doncs penso que a un nivell puc tenir prejudicis o falses creences –suposo que fruit de la ignorància i manca de coneixement i experiències- que em dificulten l’ús d’quests recursos en la meva activitat quotidiana”.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada